Storm

Stormen. We krijgen er allemaal mee te maken in ons leven. En zo ook wij als gezinshuis, als ouder, als moeder, als vader, als personeel, als mens.

De afgelopen maanden stonden we ineens midden in een storm, zonder paraplu en zonder bescherming. Het heeft ons allen tot in het diepste van ons zijn geraakt. Zodanig dat we allemaal even niet wisten hoe we onszelf overeind moesten houden.

Zonder verder al te veel uit te wijden over het hoe, wat, waar en wanneer nemen we jullie mee. Want eigenlijk doet dat er niet eens toe. We maken ze allemaal mee en we moeten er – hoe moeilijk ook- allemaal doorheen. Door ziekte, verlies, werk, stress, familieomstandigheden en zo zijn er nog wel duizenden redenen waardoor je in die storm terecht komt.

In eerste instantie waren we lam geslagen, verward, angstig, boos en verdrietig. Want naast de storm die er in ons gezinshuis rondraasde, waren er ook persoonlijke omstandigheden die een rol speelde. Alsof er geen plekje te vinden viel om te schuilen.

Maar ineens stonden we in het oog van de storm. Puzzelstukjes vielen op zijn plek, we werden gezien. We voelden een klein streepje licht en zon doorbreken. Langzamerhand krabbelden we weer op, opgeven is immers geen optie.

En wat mochten we een hoop steun en liefde ervaren. Wat mochten we dankbaar zijn voor ons geloofsleven. Want waar we in eerste instantie gevloerd werden door de wind, de regen en de hagel. Werden we het volgende moment opgetild, beschermt en gesteund. Hij was bij ons, Hij stond daar en Hij was in charge.

Dat hebben we mogen ervaren de afgelopen maanden. Van gebrokenheid naar heling in hetzelfde moment. En natuurlijk moeten we nog puin ruimen, brokstukken oprapen en bovenal lijmen. Heel veel lijmen. Het heeft ons en de kinderen veel gekost, maar we mochten ervaren hoe sterk we met elkaar zijn.

Mocht jij nu in zwaar weer verkeren. Schroom niet om je hart te luchten, om hulp te vragen en als je een geloofsleven hebt, Hem de controle te geven. Want wij mogen en kunnen met zekerheid zeggen; Hij ziet jouw (stil) verdriet en Hij is jouw paraplu (eentje die zwaar weer overleefd).

We wensen jullie allen een geweldige zomer toe.

 

Liefs,

Iedereen uit gezinshuis De Stal

 

09-06-2026

(On)veilig

Als je een gezinshuis runt maak je een hoop mee. Het vergt continu jouw onverdeelde aandacht. Scannen, kijken, lezen, doorvragen, benoemen en een hele belangrijke; voorzien. Natuurlijk kan je niet alles voorzien, maar soms lukt het om bepaald gedrag te onderscheppen. Dat vraagt continu alertheid en waakzaamheid. Toch gebeuren er regelmatig onvoorziene dingen vanuit verschillende hoeken.

Biologische ouders, voogden, therapeuten, leraren, buren, gedragswetenschappers. Iedereen mag iets ‘vinden’ van jouw aanpak, van jouw opvoeding. Professioneel gezien moet je daarmee kunnen omgaan. Maar wanneer je continu ‘aan’ staat, op scherp staat is het weleens lastig om dat los te koppelen van jouzelf. Alles gaat voelen als aanval, als kritiek. Juist omdat je alles doet wat in je vermogen ligt om ‘aan’ te blijven staan, om te blijven onderscheppen en kijken.

Dat voelt soms onveilig, alsof er altijd gevaar op de loer ligt. Je staat op scherp. Niet van 9 tot 5, maar 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Het op scherp staan verhoud zich niet alleen tot buitenshuis, maar ook in huis. Spullen die kapot gemaakt worden, agressief gedrag, kranen, vaatwassers, laptops, telefoons die op miraculeuze wijze kapot gaan of in de prullenbak liggen. Je incasseringsvermogen moet groot zijn en is ook groot. Al neemt dit niet weg dat het soms lastig is. Zeker als daarnaast iedereen iets ‘vind’ van jou of jouw aanpak.

De afgelopen maanden hebben we mogen ervaren dat we daar open over mogen zijn. Maar ook dat we er grenzen in mogen stellen. We proberen mensen bewust te maken van de kracht en impact van hun woorden of opmerkingen. Dat sommige opmerkingen iemand kan raken tot in zijn diepste zijn.

We doen wat we kunnen, met alles wat we in ons hebben. Laten we het komende jaar wat milder zijn voor elkaar. Probeer je eens in te leven in het leven van de ander. Ieder loopt zijn eigen route, ieder heeft zijn of haar eigen obstakels op de weg. Laten we samenwerken en verbinden, laten we elkaar zien. Niet alleen in wat we doen, maar vooral in wie we zijn. Dat is ons voornemen voor het komende jaar.

We horen je, we zien je, we zijn er en we raken niet in paniek.

08-01-2026

Kerstgroet

De kerstdagen staan weer voor deur. Een tijd van warmte, gezelligheid en familie. Maar voor sommigen ook een tijd van eenzaamheid, verdriet en gemis. Het kan zo dubbel zijn. Het is belangrijk dat we naar elkaar omzien in deze tijd. Niet alleen in woorden, maar ook in daden. Die ene buurvrouw, die moeder van school, die man uit de kerk of vriendengroep. Het ‘makkelijkste’ is natuurlijk om er te zijn voor de mensen die we aardig vinden, maar het is de kunst om juist om te zien naar diegene die moeilijk is in de omgang of die we niet zo aardig vinden.

Kerst betekent uitdelen, ontvangen, vrede, omzien en een thuis hebben. Een thuis, voor de een zo vanzelfsprekend en voor de ander iets ongekends, iets wat ze niet kennen en misschien zelfs nooit hebben gehad. Een thuis is niet alleen een huis, maar een gevoel van verbondenheid. Met mensen die je zien en je welkom heten aan hun tafel en in hun leven.

En natuurlijk geldt dit allemaal niet alleen met de kerst, maar alle dagen van het jaar. Op deze dagen ligt het er soms zo dik bovenop, aardig zijn, lief doen, elkaar verdragen. Het zou zo mooi zijn als we daar alle dagen van het jaar actief mee bezig zijn.

Want soms besef je niet wat een klein gebaar of lief woord kan doen voor een ander. Zullen we elkaar cadeaus blijven geven? In de vorm van liefde, aandacht en respect.

Wij willen jullie bedanken voor het lezen van onze blog het afgelopen jaar. Voor die lieve woorden, die kleine gebaren die oh zo groot voelden!

Dankjewel voor wie jij bent, voor wie jullie zijn. Wij kijken uit naar de kerstdagen en gaan vol goede moed het nieuwe jaar in.
Tot volgend jaar!

Liefs van het hele team van De Stal.

In een kano op open zee

Soms voelt het alsof ik in een kleine kano zit, midden op open zee. Het water is onrustig, golven slaan tegen de boorden, en in de verte doemen overal enorme vrachtschepen op. Ze varen in volle vaart voorbij, trekken krachtige stromingen met zich mee en brengen mijn kleine kano telkens opnieuw uit balans. Soms wankel ik, soms sla ik zelfs om.

In mijn hoofd roep ik dan: “Stop! Blijf staan!
En toch weet ik diep van binnen: die schepen horen mij niet. Ze varen door, omdat dat is wat ze doen. Mijn roep lost niets op. Mijn kano blijft klein in het geweld van de zee.

En toch verwacht ik soms dat het wél werkt.

Dat als ik maar hard genoeg roep—naar systemen, naar instanties, naar mensen die beslissingen nemen—dat alles dan vanzelf tot stilstand komt. Dat het water rustig wordt. Dat die grote boten rekening met mij houden. Met de gevoelens die wij als gezinshuisouders hebben.

Maar zo werkt het niet.

De waarheid is dat ik soms iemand nodig heb.

Iemand die me vastpakt voordat ik omsla. Die vriend/vriendin, die grote broer, die stevige arm om mijn schouder die zegt:
“Kom jij nou eens even hier. Het komt goed. Je doet het goed.”

Want wat er in een gezinshuis gebeurt, raakt je. Het gedrag dat sommige kinderen laten zien, raakt je óók—soms dieper dan je zelf wilt toegeven.
We weten dat het niet “mag” om zo geraakt te worden, dat we professioneel moeten blijven, dat we stevig moeten zijn. Maar het gebeurt. Natuurlijk gebeurt het.

We zijn mens.

En in jeugdzorgland gebeurt er zoveel.

Zoveel dat wij als gezinshuis moeten dragen, verwerken en soms simpelweg moeten ondergaan. Regelgeving die verandert. Plaatsingen die niet kloppen. Traumageschiedenis die zich midden in je woonkamer ontvouwt. Beslissingen over kinderen waar jij dag en nacht voor zorgt, maar waar je geen enkele invloed op hebt. Het gaat soms faliekant mis in huizen, instellingen en op plekken.

En dat doet iets met je.
Soms resulteert dat in frustratie, omdat we weten:
Wij konden er niets aan doen.
We vinden het afschuwelijk wat er soms gebeurt, we voelen het tot in onze botten…
Maar het is niet onze schuld.

Blijf ook de goede gezinshuizen zien, de mooie instellingen en de fijne pleegzorgouders.

En dat is misschien wel de belangrijkste boodschap.

Dat je, daar in je kleine kano tussen die grote schepen, mag erkennen dat het zwaar is.
Dat je niet kunt verwachten dat de vrachtschepen stoppen.
Dat je soms iemand nodig hebt die je vasthoudt—en dat dat mag.
Dat je het goed doet, zelfs op de dagen dat de golven je overspoelen.
Dat je altijd weer bovenkomt.

En dat je nooit vergeet:
De storm is niet jouw schuld.

08-12-2025

Opvoeden is als tuinieren: zie jij het onkruid of de bloemen?

Soms lijkt opvoeden op het verzorgen van een tuin. Je begint met een stuk grond – rijk aan mogelijkheden, maar nog grotendeels ongevormd. Je plant zaadjes: normen, waarden, liefde, grenzen, geduld. Je geeft water, zonlicht en soms een beetje mest – in de vorm van discipline, aanmoediging of ruimte om te groeien.

En dan… kijk je toe hoe er iets ontstaat.

Maar wat zie je?

De één kijkt naar de tuin en ziet alle gaten in het gras, het onkruid tussen de stenen, de slakken op de sla. Die ouder ziet waar het nog niet goed gaat: de rommelige kamer, het brutale antwoord, de driftbui in de supermarkt. Het is makkelijk om daarin te blijven hangen, want ja – er is altijd wel iets dat beter kan.

De ander kijkt naar diezelfde tuin en ziet de bloemen die bloeien, de bijen die rondzoemen, het kleine plantje dat ondanks alles toch is opgekomen. Die ouder ziet de lach na een ruzie, de hulp bij het opruimen, de ‘sorry’ die aarzelend maar gemeend komt. Ook dat is er – en ook dat verdient aandacht. De kunst van opvoeden zit niet in het volledig uitbannen van onkruid, maar in het kiezen waar je je op richt.

Voor alle pleegouders is die tuin vaak al deels gevormd door iemand anders. Er zijn sporen van storm, droge periodes, misschien verwaarlozing. Soms lijkt het alsof je begint met een tuin vol onkruid en beschadigde planten. Maar dan – voorzichtig, met eindeloos geduld en liefde – begint er toch iets te groeien.

Misschien niet meteen bloemen. Misschien eerst alleen een sprietje hoop, een teken van vertrouwen, een eerste glimlach die écht van binnen komt.

En dat is ook opvoeden. Niet alles hoeft perfect. Soms is het al een wonder dat iets überhaupt groeit.

Dus of je nu ouder bent, pleegouder, verzorger of gewoon iemand die bijdraagt aan de groei van een kind:
Kijk eens goed naar je tuin.
Niet alleen naar wat er ontbreekt, maar vooral naar wat er bloeit.

Want hoe meer je kijkt naar het mooie, hoe meer er de kans krijgt om te groeien.

04-09-2025

Het verschil tussen chaos en herstel 

Laatst had ik een gesprek dat ik al vaker heb gevoerd. Een gesprek waarvan ik denk: dit zou eigenlijk iedereen moeten weten.

Een poos geleden was er een televisieprogramma waarin een verslaggever dertig dagen meedraaide in de jeugdzorg. Aan de ontbijttafel zag je meerdere jongens, totaal ontremd. Ze bleven niet aan tafel zitten, de sfeer was onrustig, en er leek weinig structuur te zijn.

De persoon met wie ik sprak zei:
“De kinderen in De Stal zitten allemaal netjes aan tafel. Die hadden zeker een ander soort problematiek?”

Een logische gedachte misschien, maar het zit toch echt anders.

Ook de kinderen die bij De Stal binnenkomen, zijn vaak ontregeld. Ze komen uit onveilige of chaotische situaties. Hun gedrag is impulsief, ontremd, en vaak destructief – voor zichzelf of hun omgeving. Ze kunnen hun eigen gedrag niet overzien, laat staan veranderen.

Het verschil?
Bij De Stal begint op dat moment het werk. Maarten en Lobat hebben de taak om structuur en veiligheid terug te brengen. Om gedrag te duiden, patronen te herkennen, en rust te creëren – niet alleen in de gezinssituatie, maar vooral in het kind zelf. Dat lijkt misschien eenvoudig, maar het vraagt iets buitengewoons.

Wat betekent dat in de praktijk?

Dat betekent 24/7 aanstaan.
Altijd aanwezig zijn, altijd in verbinding. Geen moment verslappen – niet als je moe bent, niet als je ziek bent, niet als het weekend is. Want kinderen voelen alles. En het is juist die constante, onvoorwaardelijke aanwezigheid die hen – soms voor het eerst – leert: ik ben veilig. Ik mag er zijn. Ik word gezien.

Wat je aan de ontbijttafel ziet, is geen vanzelfsprekendheid.
Het is het resultaat van eindeloze inzet, liefde, geduld, en professionele scherpte. Het is het verschil tussen chaos en herstel.

En dat verdient gezien te worden.

22-05-2025

Een bericht naar aanleiding van het nieuwsbericht vorige week over naaktfoto's onder jonge kinderen

Bron NOS

Een derde van de foto's en video's van kinderen die bij het Meldpunt Kinderporno binnenkomen, is gemaakt door die kinderen zelf. Het gaat jaarlijks om zo'n 77.000 beelden. En ook opvallend: driekwart van de kinderen op die beelden is jonger dan 12 jaar.

Van de kinderen die seksueel beeldmateriaal van zichzelf maken en online plaatsen zijn er "schrikbarend" veel in de leeftijd van 6 tot 9 jaar, zegt Madeleine van der Bruggen, teamleider Meldpunt Kinderporno. "Het is zeer zorgelijk dat juist deze jonge kinderen deze beelden maken, want dit soort seksuele beelden past niet bij de normale seksuele ontwikkeling van kinderen in deze leeftijd."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik las vorige week bovenstaande artikel. Jonge kinderen die zelf door middel van een app naaktfoto’s van zichzelf maken en verspreid worden op internet.

De vraag die dan vaak gesteld wordt is; waar zijn de ouders in dit verhaal? Wij als ouders moeten onze kinderen beschermen tegen deze invloeden van buitenaf. In een wereld waarin alles ‘normaal’ moet zijn, waarin kinderen al op zeer jonge leeftijd een telefoon krijgen of een tablet omdat dat ‘makkelijk’ is, of ‘leuk’. In die wereld kunnen wij onze kinderen niet beschermen tegen invloeden. Want in hoeverre heb je zicht op die virtuele wereld? We kunnen er allerhande apps opzetten, maar het is nooit helemaal waterdicht. Social media zit vol met mensen die niet zijn wie ze zeggen en voor je het weet wordt je kind gechanteerd, bedreigd of gepest.

Kunnen wij als maatschappij opstaan, voor en met elkaar om onze kinderen te beschermen. Laten zien dat 'nee' ook gewoon nog gezond is. 
Het is van cruciaal belang dat wij als ouders de regie nemen over de opvoeding van onze kinderen. Kinderen kunnen zichzelf niet begrenzen, dat is precies waarom opvoeden nodig is. Als ouders hun kinderen vrij laten zwemmen zonder zwemdiploma, hoeven we niet verbaasd te zijn als ze verdrinken...

We kunnen ze wel zwembandjes geven of allerlei andere hulpstukken. Maar als je een kind van 5 in het reddingszwemmen-bad gooit kun je van alles aanreiken, maar dat heeft geen zin omdat hij/zij zichzelf nog niet kan redden.

Maar wat nu, als wij ervoor kiezen om van onze kinderen sterke en fantastische zwemmers te maken afgestemd op hun leeftijd en kunnen?

24-04-2025

Mag ik jouw ogen even lenen?

Er zijn momenten in het leven waarbij je vast zit in je eigen gedachten. Het lijkt alsof je alles al hebt bekeken, alle hoeken hebt gezien, maar toch zie je de situatie niet helder. Het is alsof je een schilderij bekijkt, waarvan je denkt dat je alle details kent, maar wanneer iemand anders naar het werk kijkt, dingen ontdekt die je zelf niet zag. Dan kan je beseffen; ik had die andere ogen nodig. Door een ander zijn of haar ogen te lenen kan je soms de mooiste dingen zien en juist dat inzicht krijgen waar je uit jezelf niet op was gekomen.

We hebben elkaar juist zo nodig om te groeien. In een wereld waarin het soms lijkt alsof we steeds meer in onze eigen bubbel zitten, is het belangrijk om open te staan ​​voor die andere perspectieven. Niet alleen om het zelf beter te begrijpen, maar ook om te zien hoe we elkaar kunnen aanvullen en versterken.

Ik ben ervan overtuigd dat elke ervaring, hoe moeilijk ook, altijd een kans biedt om te leren. En soms is het enige wat we nodig hebben, de ogen van een ander. Het is tegelijkertijd dat we niet alles alleen hoeven te begrijpen, dat we het niet allemaal zelf hoeven uit te zoeken. De kracht van verbinding, van delen, is dat we elkaar iets kunnen leren, simpelweg door gebruik te maken van dat andere paar ogen.

Soms, als we vastlopen, is het niet alleen een ander perspectief dat we nodig hebben, maar liefdevolle ogen. Ogen die je zien, niet vanuit oordeel, maar vanuit liefde. Het is de warmte in de blik van iemand die zonder woorden weet wat je nodig hebt, die de onzekerheden in je hart begrijpt zonder ze echt uit te spreken.

Die liefdevolle ogen kunnen je herinneren aan je eigen kracht, je eigen zachtheid. Dus zullen we af en toe elkaars ogen lenen, om door die van hen naar onszelf te kijken?

 

20-03-2025

Verhuisd

We zijn afgelopen zomer verhuisd naar het Noorden van het land.

De afgelopen tijd heeft in het teken gestaan van verbouwen en verhuizen.

We zijn druk bezig geweest van dit huis een thuis te maken. 

 

01-10-2024

Delen

Wat kun je wel of niet delen….Heel, heel veel niet, en dat is maar goed ook!Niet leuk voor de desbetreffende persoon in kwestie, dat is nog zacht uitgedrukt.Een escalatie of een leugen die zo ongelofelijk schadelijk is voor de persoon eo personen waar het over gaat.Het manipuleren wat zo gevaarlijk is voor de mensen om de manipulator heen…Maar de uitkomsten zijn soms goud waard!!De gesprekken zo rijk zo waardevol!De inzichten van de persoon zelf, het kunnen beschrijven wat er gebeurde… rijk!Het kunnen en durven aangeven ik wil wel maar weet niet hoe!!Wilt u mij helpen?Deze!! deze!! voor deze vraag doe ik het!!Voor deze gevoelens en inzichten onderga ik alles!In Liefde❤️en hoop!

Lees meer »

Rijk

Een fantastische tijd samen gehad.Verrassingen, delen, knuffelen, bijpraten, mooie herinneringen gemaakt!Vandaag hebben we Dylan weer afgezet op Schiphol, hij mag morgen weer zijn gezin omarmen ❤️Wij hebben afscheid genomen maar niet voor lang…. Over 6 weken mogen wij het hele gezin weer heerlijk in onze armen nemen ❤️dan gaan wij ons kado verzilveren die we hebben gekregen van onze families en vrienden ter ere van onze 50ste en 65ste verjaardagMet Dylan , Marieke en onze heerlijk kleinkinderen een vakantie voor 2 weken in het mooie Texas we zien uit❤️❤️

Lees meer »

Parijs verrassing

Hoe rijkZo bijzonder om onze jongens weer even samen onder ons dak te hebben.Hoe rijk om ze weer even samen te zien klieren, samenspannen en elkaar lief te hebben!Als klap op de vuurpijl de verrassing naar de stad van de Liefde Parijs!Wie verzint dat! Onze jongens!Voel me zeer zeer geliefd!Hier zit een blije mama❤️

Lees meer »

Feest in De Stal

Ik bijna 50 ( ik weet het valt niet te zien)Maart 65 dat moet natuurlijk uitgebreid gevierd worden.Alle dingen zijn gereed laat het feest maar beginnen.Alles is mooi versierd door Dylan, Collin en Eva🥰Vier je vierdagen❤️

Lees meer »

De verrassing van het jaar

Dylan verblijdt ons met zijn bezoek ivm onze verjaardagen ❤️🥳Hoe rijk hoe bijzonder om onze oudste weer onder ons dak te mogen hebben ❤️Dat wordt genieten, verwennen en lief hebben!

Lees meer »

Er wordt op ze gewacht

Nog eventjes... heel eventjes en dan is iedereen weer veilig terug in De StalZe hebben genoten, het weer was goed, soms wat heet maar we klagen niet..In de afgelopen weken hebben we bijna dagelijks telefonisch contact gehad om te spuien, gedrag te herkennen of te overleggen. Dus ondanks dat we vakantie hadden is er ook nog gewoon 'gewerkt'De kuikens zijn gegroeid en de hond moet worden heropgevoed, want die is tot over z'n oren verwend.Zoals jullie zien wordt er met smart op hen gewacht

Lees meer »

1 week Italie zit erop

De zon is heel lief voor ons, met hier en daar een windje is het goed te doen. Op het strand is het om en om een beetje aanbraden, tussendoor een gangenstelsel graven met stromend water en stadjes bewonderen. Achter Collin aanlopen in de kringlopen 😅Zaterdag de verjaardag van Eli via FaceTime gevierd met taart🥳hoe rijk om te zien dat zijn nest liefde is.Sommige kinderen groeien, dat is mooi om te zien.Anderen krijgen een fikse terugval die komt uit een hoek die niet verwacht was.Ook dat hoort bij onze vakanties.Maar we staan, we staan in kracht, in Liefde, in Zijn allesomvattende genade!Genieten met honderden mensen bij een wijnboerderij van de zonsondergang!Fantastico!

Lees meer »

Italie

Vakantie in Italië is heerlijk.Het betekend je hele hebben en houden oppakken en op een warmere plek voortzetten wat je normaal gesproken thuis doet.Dat betekend dezelfde oren en ogen hebben als thuis en daarnaast keihard genieten.Wij blijven staan en zijn wie we zijn, door alle onweersbuien heenDus eigenlijk is het bijna hetzelfde, alleen dan een aantal graden warmer, wat plakkeriger en met prachtig uitzicht.Dus zoals jullie al zien genieten wij van Italië en al haar moois!

Lees meer »

De Stal op vakantie

Afgelopen zaterdag zwaaide ik de laatste lichting uit op SchipholOndertussen heb ik al de nodige foto's mogen ontvangen van het heerlijke genieten van iedereen in ItaliëZe genieten volop!Voor mij betekend het een andere invulling van de week. Er zijn een aantal dierenvrienden van De Stal meegekomen naar mijn huis; de hond en de kuikens.Ik moet zeggen; het is een gezellige boel. Als de 1 aandacht heeft gehad, komt de volgende om de hoek.Daarnaast ben ik dagelijks in het huis voor de post en de katten.Een aantal keer per week stuur ik foto's door naar voogden voor de ouders van de kinderen. En ik ben achterwacht voor het geval er belangrijke zaken zijn die niet kunnen wachten.Kortom; andere bezigheden voor de komende weken. En ook gewoon vakantie voor mij, want 'echt' werken is niet nodig.En ondertussen meegenieten met alles wat ze in dat mooie Italië beleven.

Lees meer »

Allora

Maart met de 1ste lading gisteren avond vertrokken met de bus.Ik en JS vlogen in de middagToen wij in de lucht waren is Maart en de bubs veilig aangekomen in het prachtige huis🙏🏼Wij werden opgewacht door Collin en Anna die waren al in de ochtend vertrokken met het vliegtuig, toen werden we uitgedaagd om het spel ren je rot te spelen!Als een malle door een treinstation waar we weg niet weten en de taal niet spreken 😅Trein op het nippertje gehaald 2 uur later opgepikt door onze eigen chauffeur.We zitten , we gaan genieten, we gaan in de ruststand 🤣Ciao!!!!

Lees meer »

Vakantie

VAKANTIEEindelijk is het dan echt zo ver. De tassen zijn gepakt, de auto is geladen en de vliegtickets zijn uitgeprint.We zijn eraan toe, de kinderen hebben er ongelofelijk veel zin in, net als wij.Het is een hele klus om alles tot in de puntjes te regelen, maar het is gelukt. We hebben in het restaurant alvast kunnen voor genieten, om aanstaande vrijdag alvast de eerste lichting uit te zwaaien.Ons fort wordt bewaakt, dus we kunnen onbezorgd op vakantie gaan.Uiteraard houden we jullie allemaal op de hoogte vanuit het oh zo mooie Italie.Bungiorno allemaal!En geniet van jullie vakantie, mochten jullie ook op vakantie gaan...

Lees meer »

Rust

RUSTNog steeds aan het genieten van de stilte... Collin zorgt er wel voor dat we niet verdwijnen in de rust🤣Het verplicht aflopen van al die kringloopwinkels zit nog in onze benen.Shop till you drop hoort er natuurlijk ook bij...#wehebbentenslottetijdover😅aldus Collin

Lees meer »